IT Local neemt Clevir over en zet vol in op onderscheidende cloudwerkplek

IT Local neemt per 23 september 2021 het Bossche IT-bedrijf Clevir Solutions over. Clevir is onder meer leverancier van een geavanceerde gebruiksvriendelijke cloudwerkplek.

Door de overname kan IT Local haar dienstverlening uitbreiden met het aanbieden van een eigen onderscheidende cloudwerkplek. IT Local gaat dit doen vanuit de bestaande vestiging in Arnhem en vanuit de nieuwe vestiging in ’s-Hertogenbosch.

IT Local groeit met het integreren van Clevir door naar 35 medewerkers en bedient nu meer dan 50.000 gebruikers. De Clevir-medewerkers gaan onder de vlag van IT Local werken, waarbij directeur Remko Kleij deel gaat uitmaken van het directieteam. Clevir Software blijft als zelfstandige eenheid bestaan, alle werkplekdiensten worden bij IT Local ondergebracht.

Piet van Vugt, directeur IT Local: “De gebruiksvriendelijke Clevir-cloudwerkplek gaat bijdragen aan het happy with it-gevoel dat wij onze klanten en gebruikers altijd en overal willen geven. Door kennisbundeling kunnen we onze klanten bovendien vanuit een bredere invalshoek bedienen.”Remko Kleij, CEO Clevir Solutions: “De Clevir-workspace biedt in een gebruiksvriendelijk portaal, alle collaboration tools, applicaties en data die de gebruiker nodig heeft om zijn werk te kunnen doen. Vanuit IT Local hebben we nu de slagkracht om deze werkplek uit te rollen naar meer mooie nieuwe klanten.”

Over IT Local
IT Local, opgericht in 1998, ontwerpt, beheert en beveiligt cloud-, hybride- en traditionele IT-netwerken. Het bedrijf bedient nationale en internationale bedrijven met 25 tot meer dan 1000 werkplekken, die actief zijn in de branches zakelijke dienstverlening, handel en industrie, zorg en welzijn, transport en consumentengoederen. Kijk voor meer info op www.itlocal.nl

Over Clevir
Clevir is opgericht in 2009 en is uniek in het leveren van een hybride workspace en een “on-demand” spin-off VDI-oplossing. De Clevir-workspace is een veilige add-on voor Microsoft Office 365 en zorgt voor een naadloze integratie van Office 365 met legacy-applicaties en andere SaaS-producten. De workspace wordt aangeboden vanaf het Microsoft Azure-platform en is hierdoor overal ter wereld beschikbaar.

--------------

Noot voor de pers, niet voor publicatie
Neem voor meer informatie contact op met Piet van Vugt, directeur IT Local: p.vanvugt@itlocal.nl / 06 51 99 39 28. Bij dit persbericht vind je een rechtenvrije foto met daarop Piet van Vugt (l) en Remko Kleij (r).

Download hier:
Persbericht: IT Local neemt Clevir over