Managed tweefactorauthenticatie

Een extra stap voor verhoogde veiligheid
Managed tweefactorauthenticatie

Met onze dienst Managed tweefactorauthenticatie verhogen jullie de toegangsbeveiliging tot jullie bedrijfsnetwerk. Om in te loggen moeten jullie medewerkers naast hun wachtwoord via een app ook een aanvullende goedkeuring geven of een extra code invoeren. Het kraken van een wachtwoord is dus niet meer voldoende om in te breken. En doet iemand een poging, wij zien ’t en ondernemen actie. Ook staan we voor je klaar bij eventuele inlogproblemen.

Een extra stap voor verhoogde veiligheid
Met de dienst Managed tweefactorauthenticatie voorziet IT Local jullie in een oplossing waarbij we jullie accounts, applicaties en data optimaal beveiligen.

Tweefactorauthenticatie (2FA) werkt via een authenticatie-app op een mobiele telefoon die jullie medewerkers in combinatie met een persoonlijk wachtwoord gebruiken om hun identiteit vast te stellen. Jullie medewerkers loggen zoals gebruikelijk in op hun werkstation of applicatie met hun eigen wachtwoord. Daarna moeten zij via hun telefoon de aanmeldpoging goedkeuren, of een extra code invoeren die alleen op hun telefoon of in hun mailbox te vinden is.

Door het toevoegen van deze extra stap (factor) is het ‘kraken’ van een wachtwoord dus niet meer voldoende om in te kunnen breken op een computersysteem.

Inzicht in inlogpogingen
De tool die wij inzetten registreert alle inlogpogingen en maakt deze gemakkelijk inzichtelijk. Zo zien wij wanneer een derde partij probeert in te breken op een gebruikersaccount en kunnen wij preventief actie ondernemen om jullie accounts veilig te houden.

Directe assistentie bij eventuele inlogproblemen
Omdat wij deze dienst voor jullie verzorgen kunnen wij jullie medewerkers direct assisteren wanneer jullie 2FA voor een nieuwe gebruiker moeten instellen of aan een nieuw toestel moeten koppelen.

Is een gebruikersaccount gekoppeld aan een telefoon die één van jullie medewerkers per ongeluk heeft vergeten? Kan gebeuren natuurlijk, maar geen nood: onze Servicedesk assisteert dan graag. En zorgt ervoor dat jullie medewerker via een ‘override-procedure’ tijdelijk alsnog in kan loggen totdat de telefoon weer bij de hand is.

Wat doen wij precies voor jullie?

Deze tabel geeft aan wat onze medewerkers precies voor jullie doen binnen de Managed tweefactorauthenticatie-dienst:

Beheer Managed tweefactorauthenticatie

Werkzaam­heden

Frequentie

Beheer

Assisteren bij 2FA-configuratie

Op aanvraag

Assisteren bij 2FA-override-verzoeken

Op aanvraag

Controle van 2FA-configuratie

1 x per maand

Opstellen en leveren van rapportages

1 x per maand

Download de factsheet

Wil je de informatie op deze pagina printen of archiveren? Download dan de factsheet (PDF-bestand, twee pagina's A4).

Download hier het PDF-bestand