Managed server

Geen zorgen over het beheer van jullie servers
Managed server
Servers die draaien als een zonnetje, zonder dat je er naar om hoeft te kijken… klinkt aantrekkelijk toch? Met Managed server regelen wij dit voor jullie! Wij monitoren en onderhouden jullie fysieke en virtuele Windows-servers en de virtualisatie hosts waarop jullie servers draaien. Zodat de bereikbaarheid, performance en veiligheid altijd in orde zijn. Wij zorgen voor 24/7-monitoring en lossen eventuele problemen in overleg met jullie op. Installatie van updates, uitvoeren van periodieke reboots, licentie- en certificaatbeheer en opstellen van rapportages zijn voorbeelden van andere zaken die wij binnen deze dienst voor jullie oppakken.

Met de dienst Managed server voorziet IT Local jullie in een oplossing waarbij we jullie fysieke en virtuele Windows-servers monitoren en onderhouden om ze goed te laten functioneren. Dit geldt niet alleen voor de Windows-servers zelf, maar ook voor de virtualisatie-hosts waarop jullie servers draaien. Voorwaarde is wel dat Microsoft de Windows-versie die op de server draait ondersteunt.

Alleen installatie van updates die meerwaarde bieden
Met onze beheertooling controleert ons beheerteam de nieuwste updates. Zijn ze van toegevoegde waarde voor jullie situatie? Of leveren ze juist problemen op? Biedt een update daadwerkelijk meerwaarde, dan installeert het team deze vervolgens. Dit gebeurt altijd in overleg met jullie. En op een moment waarop jullie er zo min mogelijk hinder van ondervinden, meestal in de avond of in het weekend.

24/7-monitoring op meerdere gebieden
Ons monitoringsysteem controleert 24/7 de bereikbaarheid en performance van de servers en genereert meldingen bij afwijkende waarden. Naast performance-indicatoren kijkt het monitoringsysteem ook naar de functionaliteit van Windows- en applicatieservices die op jullie servers draaien. Voorbeelden hiervan zijn:

  • Microsoft Azure AD Sync Service voor de connectie tussen jullie lokale omgevingen en cloudomgevingen.
  • Microsoft Remote Desktop Gateway Service voor jullie remote desktop-omgeving.
  • Microsoft SQL Server Services voor jullie databases (optioneel).
  • Microsoft Exchange Services voor jullie e-mailverkeer.
  • Microsoft Internet Information Services voor jullie webapplicaties.
  • Services van jullie eigen bedrijfskritische applicaties (optioneel).

Direct actie bij gebeurtenissen met hoge prioriteit
Ons beheerteam controleert periodiek de logboeken van de Windows-servers handmatig op gebeurtenissen die impact kunnen (gaan) hebben op de werking van jullie servers. En gaat vervolgens aan de slag om deze issues voor jullie op te lossen. Bij gebeurtenissen met een hoge prioriteit, die bijvoorbeeld direct impact hebben op jullie bedrijfsvoering gaat dit anders. Ons beheerteam ontvangt dan automatisch een melding van het beheersysteem en gaat direct voor jullie aan de slag.

Wat doen wij precies voor jullie?

Deze tabel geeft aan wat ons beheerteam precies voor jullie doet binnen de Managed server-dienst:

Beheer Windows-server

Werkzaam­heden

Frequentie

Onderdeel van contract

Profes­­sioneel beheer

24/7 moni­toring

Monitoring CPU

24/7 via beheersysteem

Monitoring disk

24/7 via beheersysteem

Monitoring memory

24/7 via beheersysteem

Monitoring events

24/7 via beheersysteem

Monitoring SQL-services

24/7 via beheersysteem

Monitoring remote desktop

24/7 via beheersysteem

Monitoring applicatie-services

24/7 via beheersysteem

Uitvoeren beheeracties n.a.v. monitoring

Tijdens kantooruren

Nacal­­­culatie

Algemene ondersteuning

Tijdens kantooruren

Nacal­culatie

Uitvoeren periodieke reboots

In overleg

Uitvoeren periodiek beheer

1 x per kwartaal

Nacal­culatie

Controleren en installeren Windows-updates

1 x per maand

Nacal­culatie

Opstellen en leveren rapportages

Per maand

Nacal­culatie

Uitvoeren kleine aanpassingen

Op aanvraag

Nacal­culatie

Certificaatbeheer

1 x per jaar

Nacal­culatie

Licentiebeheer

1 x per maand

Nacal­culatie

 

Beheer hypervisor-platform

Werkzaam­heden

Frequentie

Onderdeel van contract

Profes­­sioneel beheer

24/7 moni­toring

Monitoring CPU

24/7 via beheersysteem

Monitoring disk

24/7 via beheersysteem

Monitoring memory

24/7 via beheersysteem

Monitoring events

24/7 via beheersysteem

Uitvoeren beheeracties n.a.v. monitoring

Tijdens kantooruren

Nacal­culatie

Algemene ondersteuning

Tijdens kantooruren

Nacal­­­culatie

Installeren firmware-updates

1 x per kwartaal

Nacal­culatie

Installeren virtualisatie-software-updates

1 x per kwartaal

Nacal­­­culatie

Uitvoeren periodiek beheer

1 x per kwartaal

Nacal­culatie

Opstellen en leveren rapportages

Per maand

Nacal­culatie

Download de factsheet

Wil je de informatie op deze pagina printen of archiveren? Download dan de factsheet (PDF-bestand, twee pagina's A4).

Download hier het PDF-bestand